czwartek, 29 września 2016

Pola Chwały

Cześć!

W miniony ciepły i słoneczny weekend udało mi się wybrać do Niepołomic na  XI Pola Chwała. Był to mój pierwszy kontakt z tą imprezą, ale naprawdę jestem zadowolony z tego co zobaczyłem, pomimo tego że byłem tam w niedzielę, czyli ostatni dzień zlotu, kiedy część atrakcji była już niedostępna, a niektórzy uczestnicy pakowali już swój sprzęt do samochodów.

Przede wszystkim podobał mi się ogram imprezy. Dla niektórych tematyczna wieloepokowość , może być wadą, ale moim zdaniem wystawienie  w jednym miejscu rekonstrukcji od starożytności oż po współczesność przez średniowiecze i renesans sprawia, że każdy mógł znaleźć coś dla siebie.

Zainteresowani mogli podziwiać Legiony rzymskie, Gladiatorów, rynsztunek greckich Hoplitów, brygadę starogermańską, wczesnośredniowiecznych wojów, grupy rekonstrukcyjne z okresu Rzeczpospolitej Obojga Narodów, zarówno w strojach naszych rodzimych, jak i ich ówczesnych oponentów czy grupy rekonstruujące polskie, radzieckie i niemieckie jednostki z okresu wojen światowych jak i późniejszych.


Całość została ulokowana wokół Niepołomickiego pałacu, na którym z kolei mogliśmy podziwiać wystawę modelarską, pokaz strojów z epoki czy dioramy i gry bitewne. Do tego liczne rekonstrukcję i możliwość zwiedzenia obozowiska grup rekonstrukcyjnych, które całkiem logicznie zostało podzielone na sektory w zależności od poszczególnej epoki.


Podsumowując, szczerze polecam! Kontakt z historią, szczęk oręża, zapach prochu, stały z broni palnej i huk z armat, wraz z całkiem fajną strefą gastronomiczną i jarmarkiem na rynku : )


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz